Vijf tips om beter te slapen

We weten het allemaal: Slapen is heel belangrijk. Maar soms wil dat niet helemaal lukken. Je maakt je zorgen of je kunt de slaap gewon niet vatten. In dit artikel leest u wat uw kunt doen!
Om overdag optimaal te presteren heeft u zeven tot negen uur slaap per nacht nodig. Slapen herstelt lichaam en geest. Maar soms wil dit niet helemaal lukken. Daarom geven wij uw vijf belangrijke tips:
Tip 1: een vast ritme
Hou vast aan een vast ritme! Ga daarom elke dag ongeveer op het zelfde tijdstip naar bed. Dit geldt ook voor het opstaan. Hierdoor raakt uw lichaam gewend aan een vast ritme en zult u eerder slaperig zijn.
Tip 2: Weg met de tv
Haal de televisie uit u slaapkamer. Ook uw laptop, werken, Twitter, Facebook, computerspelletjes, internetten en Twitter zijn taboe. De slaapkamer is niet om te werken en drukke beelden vlak voor het slapen gaan verslechteren uw slaapritme.
Tip 3: Zorg voor een frisse kamer
Lucht uw slaapkamer elke dag en zorg dat het slaapt met een open raam. U zult het beste slapen in een slaapkamer van ongeveer 17 graden Celsius. Zorg ook voor lekker fris dekbedovertrek.
Tip 4: Relax!
Zorg dat u lekker ontspannen naar bed gaat. Een avondwandeling, een warm bad, ontspanningsoefeningen of rustige muziek werken uitstekend.
Tip 5: Time-out
Tot slot: kunt u toch niet slapen neem dan even een time-out. Ga uit bed en ga een half uurtje iets anders doen. Als u dan slaperig wordt gaat u terug naar bed.